Chceš zhubnout??

25. října 2012 v 18:30 |  PRO HOLKY

Hubnutí podle typu postavy

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 05.10.2012, 00:14 | 05.10.2012, 00:00 | Krasna.cz/lk
Jsi kulatá v pase, nebo potřebuješ zhubnout všude? Máme pro tebe rady na jídlo i cvičení přesně pro tvoji postavu.
Za to, jakou máš postavu, mohou hodně geny. Neznamená to ale, že se budeš vymlouvat, že máš deset kilo nadváhy, protože jsi po své mamince. Za tvou nadváhu rozhodně může špatná strava a nedostatek pohybu, ne geny. Ty ale ovlivňují, kde se ti bude ukládat tuk. Stále ale platí, že geny se dají částečně oklamat. Tvar tvého těla totiž určujě poměr svalů a tuku. Čím méně svalů a více tuků, tím je tvé tělo neforemnější. A naopak, když minimalizuješ množství tuku na tvém těle, docílíš pěkné postavy.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Pořiď si švihadlo a vyskákej si super postavu
Tajemství štíhlé postavy z Asie
Pět mýtů o hubnutí!

Co to znamená? Když se podíváš na svou rodinu a uvidíš, že většina žen má větší zadek, i když jinak jsou celkem štíhlé, je jasné, že i ty budeš bojovat se stejným problémem. Neznamená to, že musíš mít zadek jako kobyla, ale nikdy nebudeš nosit kalhoty velikosti XS. S tím se musíš smířit, protože nereálné cíle všeobecně podkopávají tvoji celkovou snahu zhubnout.

Takže až se příště svlékneš do spodního prádla, podívej se do zrcadla a všimni si, jaký typ postavy máš.

Jablko

Tuk je rozložený po celém těle, ale nejvíc se ho nachází v oblasti pasu, zatímco stehna i horní část těla působí celkem dobře. Pokud chceš se svou postavou něco udělat, musíš změnit jídelníček a začít se hýbat.



Omez nejen tuky, ale i cukry. Zapomeň tedy na sladkostí a slazené nápoje. Měla bys jíst hodně zeleniny, libové maso a potraviny se sníženým obsahem tuku, jako jsou například nízkotučné jogurty. Měla bys hodně snížit příjem pečiva, a to i celozrnného. Zejména odpoledne a večer bys měla zapomenout na brambory a rýži, večeř hlavně mléčné výrobky se sníženým obsahem tuku a doplňuj to velkým množstvím zeleniny, která nahradí chybějící přílohy. Ale i při obědě bys měla porci příloh snížit na polovinu a na talíř si nandat velké množství zeleniny.

Také při výběru pečiva si dávej pozor, vol tmavé a bez semínek, protože ta obsahují hodně tuku, takže energetická hodnota jídla je pak téměř dvojnásobná. Nejlepší volbou jsou kornspitzy. Do jídelníčku zařaď také luštěniny, jako jsou čočka, fazole a sója.

Při cvičení by sis měla hlídat tepovou frekvenci a udržet ji v pásmu, kdy se spalují tuky. Prospějou ti zéjména aerobní aktivity, například rychlá chůze, jízda na kole, pomalejší formy aerobiku, stepper. Tomuto cvičení by ses měla věnovat asi 35 minut denně, pak následuje posilování. To už je ale jen doplňující a provádíš ho hlavně kvůli posílení těla. Prováděj ho bez zátěže, nebo jen s minimální váhou, ale zato s velkým počtem opakování v každé sérii. I teď si hlídej tepovou frekvenci. Posilovat bys měla asi 20 minut. Nejméně hodinu po cvičení nejez, pouze pij, ideálně vodu, abys doplnila tekutiny.

Hruška

Tuk je nahromaděný v oblasti zadečku a horní části stehen, zatímco pas i ramena jsou celkem úzká.



Hruška to má, co se týká jídla, lepší, protože nemusí být tak "vybíravá" jako jablko. Samozřejmě při každém hubnutí je třeba omezit tuky a cukry, ale už není potřeba přísně omezovat příjem celozrnného pečiva, těstovin či třeba brambor. I tady ale platí, že by se na talíři mělo objevit hodně zeleniny, zejména libové maso a vynechat by se měly sladké nápoje a sladkosti.

Při cvičení by se lidé s touto postavou měli zaměřit hlavně na posilování, a tedy i na posilování dolních končetin. Vhodný je například intervalový trénink, nebo bodystyling. Posilovací cvičení prováděj asi 40 minut, cvičit můžeš s větší zátěží, ale méně opakování. Dalších 20 se pak věnuj aerobním aktivitám. Odlišnost tréninku od jablk je proto, že hrušky nepotřebují ani tak hubnout, ale spíš proměnit tuk ve svaly.

Boubelka
Holky s boubelatou postavou mají smůlu, přibírají snad i po kostičce čokolády a tuk se jim ukládá po celém těle. Když někdo s takovým typem postavy potřebuje zhubnout, měl by výrazně omezit příjem kalorií. Jídelníček je podobný jako u jablka, to znamená minimalizovat příjem tuků i cukrů, ale vsadit na spoustu zeleniny, zejména čerstvé a nízkokalorické potraviny.



Cvičení by mělo být zaměřené na spalování tuků, opět tedy hodně podobné jako u jablka. Věnuj se nějaké aerobní aktivitě a u toho si hlídej tepovou frekvenci. Pokud máš nadváhu, nebo jsi dokonce obézní, dej si bacha na cvičení, při kterém se hodně namáhají klouby a kolena (aerobik, běh), ale vsaď například na chůzi. Ta je hodně podceňovaným sportem, přitom je při hubnutí jedním z nejlepších. Choď tak rychle, abys ještě byla schopná mluvit, ale zároveň se i zadýchala. Věnuj se ale i posilování, protože čím víc svalů budeš mít, tím lépe bude tvé tělo spalovat tuky.

Chlapecká
U chlapecké postavy není množství tuku tím hlavním trápením, protože takové postavy mají úzká ramena, úzké boky a ztracený pas. Tady je hlavním nedostatkem množství svalů, takže nositelka nevypadá zdravě, ale spíš neforemně. S jídelníčkem si tedy nemusíš moc dělat hlavu, mysli hlavně na to, abys jedla zdravě, aby ti vydržela štíhlost.

Při cvičení se zaměř zejména na posilování, aby sis svoji postavu vypracovala. Zajdi do posilovny, kde si na přístroji navolíš menší zátěž, a vsaď na větší počet opakování. Můžeš se ale věnovat i kalanetice nebo plavání.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama